Living the good life - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jeanine Schut - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jeanine Schut - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

04 Mei 2014 | Indonesië, Denpasar

Op tweede paasdag hadden wij helaas geen vrij zoals in Nederland, maar hadden wij het nog beter. School had voor ons een treatment day georganiseerd bij Royal Kirana Spa waar we een fullbody massage kregen van een uur en daarnaast ook nog 2 uur lang gebruik mochten maken van het zwembad, jacuzzi, stoom en sauna. Zo hebben we de komende weken vaak naast de schooluren nog leuke fieldtrips waarbij we veel van de spa industrie kunnen zien maar ook veel van het mooie Bali.

Ik dacht dat ze hier weinig aan sport deden, het tegendeel is bewezen. Om 6 uur 's ochtends vonden ze het leuk om naast ons hotel, praktisch naast onze kamer, ochtendgymnastiek te doen met keiharde muziek en een schreeuwend persoontje ervoor. Dit deden ze niet 1 keer natuurlijk, maarliefst 3 ochtenden achter elkaar hadden wij een gratis wake-up call.

Naast school hebben we in onze vrije uurtjes en dagen zoveel mogelijk leuke dingen gepland en hebben ook een hele grote to do lijst gemaakt met allemaal dingen die we hier graag willen doen. Zo kunnen we verschillende dagen gratis met een busje van het hotel naar Kuta, daar gaan we dan lekker shoppen, een hapje eten of op stap. Erg gezellig, hebben ook koningsdag gevierd hier in Sky Garden, super discotheek met veel zalen, lekkere drankjes en super muziek. Ben denk ik nog nooit zo aangestaard en nagekeken maar het had wel wat, met z'n allen in het oranje; echte Nederlanders. Ook zijn we naar de Buddtha to Buddha fabriek geweest, wilde daar zo graag heen en heb een mooie armband kunnen vinden die precies bij m'n ring past, voor een prikkie hihi. Ook konden we gewoon door de 'fabriek' heen lopen, heel erg primitief was het maar wel mooi om te zien hoe de sierraden daar gemaakt worden. Shoppen is hier ook echt fantastisch, heel goedkoop en heel veel leuke dingen die je bij ons niet zoveel ziet. Naast de standaard, toeristische marktkraampjes waar afdingen de sport is zijn er ook leuke winkeltjes met wat meer exclusieve kleding. Ook het strand is heerlijk, zijn naar Kuta geweest en naar Sanur. De zee in Kuta was heerlijk, hele mooie golven. In Sanur was het strand heel mooi om te zien en was het heerlijk rustig maar was de zee veel te sterk om in te gaan zwemmen.

Het eten is hier erg lekker, we hebben een favoriete warung (klein eettentje op straat) waar we heel vaak ons eten halen. Wij halen dan vaak mie goreng of pangsit goreng wat ongeveer tussen de 0,63 en 1,38 euro kost. Ook hebben we naast de supermarkt een tentje ontdekt die gebakken bananen verkoopt, 10 stuks voor ongeveer 45 cent. Omdat het eten heel lekker is maar wel wat hetzelfde kiezen we af en toe voor variatie, mijn grote liefde voor pizza bijvoorbeeld. Ook halen we als toetje vaak een ijsje bij de Mac die hier op de hoek van de straat zit.

Aankomende twee weken worden drukke weten met school en uitjes die gepland staan dus ik zal snel weer laten weten wat we hier allemaal uitspoken!

Liefs,
Jeanine

• 04 Mei 2014 - 09:49

Piet Hein:

Genieten dus van alles wat Bali te bieden heeft. Leuk om dit te lezen. Tijd gaat snel?
    Groeten ook van Deria!

• 04 Mei 2014 - 10:12

Oma Schut:

Gisteravond net met je ge WhatsApp en nu dit leuke reis verslag !! geniet verder lekker en we kijken uit. naar het volgende bericht xxxx Opa &Oma

• 04 Mei 2014 - 10:30

Lieke:

Jeetje!! Wat klinkt dit super!!!! Geniet er zoveel mogelijk van!! Ik heb ooit stage in friesland gehad dus, echt geniet!!!!! Xx

• 05 Mei 2014 - 14:29

Oma Van Der Veen:

Het is dus gelukt met de foto's en wat een druk programma heb je geniet er maar weer van en tot je
    volgend reis verslag.
    Liefs oma xxx